Program kierunku– przygotowanie do zawodu osobistej stylistki
W Artystycznej Alternatywie® nie tylko poznasz wszystkie tajniki mody i pracy osobistej stylistki, ukończysz kurs personal shoppera, zgłębisz zmieniające się trendy i przygotujesz do pracy z klientami, ale przede wszystkim będziesz pracować z wyjątkowo kreatywną kadrą. Podczas warsztatów stylizacji ubioru do sesji zdjęciowych będziesz kształcić się pod wprawnym okiem Weroniki Wysoczyńskiej. Osobne szkolenie prowadzi stylistka Malwa Wawrzynek, z którą poznasz tajniki kolorów, dopasujesz odpowiedni odcień do swojego typu urody i dowiesz się, jak łączyć kolory, aby zawsze tworzyły spójną całość.
Podczas studiów na kierunku Kreowanie Wizerunku -Stylista zdobędziesz dogłębną wiedzę i praktyczne umiejętności profesjonalnego stylisty Stawiamy na indywidualny kurs osobistej stylizacji, naukę, która łączy znajomość świata mody z ćwiczeniem warsztatu stylisty. Poniżej znajdziesz opis zajęć, dzięki którym zostaniesz osobistą stylistką najbardziej wymagających klientów i ukończysz indywidualny kurs personal shopper.
Podstawowy kurs stylizacji:
- analiza sylwetki klienta i sposoby jej pomiaru,
- typologia sylwetek i zasady ich ubierania,
- fasony ubrań,
- profesjonale zasady doboru garderoby,
- profesjonale zasady doboru bielizny,
- profesjonale zasady doborów dodatków,
- profesjonale zasady doboru długości,
- analiza szafy i kompletowanie stylizacji,
- zajęcia z psychologii barwy,
- analiza kolorystyczna i 12 typów urody,
- profesjonale zasady doboru barw,
- profesjonale zasady doboru wzorów,
- jak być skutecznym personal shopperem,
- jak przeprowadzić udaną metamorfozę,
- rozpoznawanie stylów,
- moda męska,
- moda ślubna,
- stylizacja sesji zdjęciowych,
- historia ubioru i mody.
Warsztat stylisty ubioru:
- charakterystyka zawodu stylisty – zakres stylizacji ubioru,
- alfabet mody – ważne pojęcia oraz zagadnienia zawodowe,
- najskuteczniejsze tricki stylisty,
- obowiązujące zasady dress code’u,
- najnowsze trendy i street fashion,
- visual merchandising.
Rynek mody:
- współczesny rynek mody i kierunki jego rozwoju,
- najbardziej wpływowe ikony stylu i mody,
- dominujące style w modzie,
- projektanci mody,
- luksusowe marki i domy mody,
- marketing mody,
- skuteczne podstawy przedsiębiorczości.
Kreowanie wizerunku:
- strategia budowania wizerunku,
- budowanie pozytywnego wizerunku,
- zasady kreowania stylu,
- skuteczna i profesjonalna autoprezentacja – indywidualne szkolenie,
- strategia pracy z klientem,
- komunikacja z klientem.
Zajęcia kreatywne:
- tworzenie projektów sesji zdjęciowych,
- przygotowywanie storyboard’ów,
- charakterystyka sesji reklamowej,
- rysunek projektowy (podstawy).
Praktyki:
- praktyki stanowią integralną cześć programu nauczania – studenci uczestniczą w atrakcyjnych praktykach podczas pokazów mody, sesji zdjęciowych i wydarzeń.